§ 1

Składanie zamówienia

Zamówienia złożone w sklepie internetowym "Ptak Moda Dla Ciebie" pod adresem https://www.ptak.biz.pl są realizowane przez firmę "PTAK Barbara Ptak" z siedzibą w określoną w regulaminie. Złożyć zamówienie można z poziomu koszyka klikając w przycisk "Realizacja zamówienia". Następnie należy przejść procedurę wypełnienia swoich danych adresowych, które są niezbędne do prawidłowego nadania paczki oraz kontaktu w celu realizacji procesu zamówienia.

§ 2

Rodzaje płatności za zamówiony towar

Klient składający zamówienie w sklepie internetowym ma do wyboru kilka rodzajów płatności za towar:

  1. Płatność przelewem

  2. Szybkie płatności Przelewy24

  3. Płatność przy odbiorze

Wybierając "Płatność przelewem" klient zobowiązany jest wykonać przelew bankowy na konto właściciela sklepu w terminie określonym w regulaminie. Konsekwencją nie wykonania tej czynności jest anulowanie zamówienia, a w przypadku nadużyć zablokowaniem konta.

Wybierając "Płatność za pośrednictwem Przelewy24" klient decyduje się na jedną spośród płatności internetowych dostępnych ze strony naszego partnera.

Wybierając "Płatność przy odbiorze"  klient decyduje się na zapłatę gotówką za założone zamówienie bezpośrednio w jednym z dostępnych sklepów stacjonarnych, ponieważ ta metoda płatności dostępna jest tylko przy odbiorze osobistym.

§ 3

Realizacja zamówienia

Po otrzymaniu zamówienia obsługa sklepu niezwłocznie przystępuje do jego realizacji. Staramy się aby czas realizacji zamówienia od momentu zaksięgowania wpłaty był jak najkrótszy i nie dłuższy niż 48 godzin od momentu rozpoczęcia procedury obsługi zamówienia. O stanie realizacji zamówienia Klient jest informowany za pomocą maila. Ponadto każdy Klient ma możliwość podglądu swojego zamówienia i dowiedzenia się o stanie jego realizacji na stronie sklepu w zakładce Moje konto.

Klienci składający zamówienie z płatnością typu "Przelew" zobowiązani są niezwłocznie po złożeniu swojego zamówienia dokonać płatności. Przy tego typu zamówieniach do ich realizacji sklep przystępuje dopiero po otrzymaniu płatności. Czas oczekiwania na wpływ to maksymalnie 3 dni robocze, licząc od dnia złożenia zamówienia. Po tym terminie zamówienie zostaje anulowane.

Klienci składający zamówienie typu "Szybkie przelewy" są przekierowywani na bezpieczną stronę operatora przelewy24.pl, gdzie wybierając jedną z możliwych form płatności mogą ją sfinalizować. Jeśli Klientowi nie uda się zrealizować płatności z powodu, np. niepoprawnego logowania się na konto bankowe, niewystarczających środków do dokonania zapłaty, cofnięcia się w nawigacji w przeglądarce internetowej przed finalizacją płatności, powinien on w dziale Historia Zamówień, wybrać swoje zamówienie oraz kliknąć link Spróbuj ponownie dotyczący tego zamówienia i uregulować płatność. Przy tego typu zamówieniach do ich realizacji sklep również przystępuje dopiero po otrzymaniu płatności, a czas oczekiwania na wpływ to 8 godzin, licząc od godziny złożenia zamówienia. Po tym terminie zamówienie zostaje również anulowane.

Będąc w trakcie finalizacji składania zamówienia Klient może otworzyć i zachować plik zamówienia w postaci PDF, w którym podane są szczegóły zamówienia oraz dane potrzebne do jego realizacji, do których Klient ma zawsze dostęp w zakładce Historia Zamówień lub jeśli zamówienie zostało złożone z konta gościa poprzez Śledzenie Zamówienia.

§ 4

Anulowanie zamówienia

Istnieje możliwość anulowania złożonego zamówienia. W tym celu należy skontaktować się z Obsługą Klienta poprzez formularz lub telefonicznie korzystając z naszej strony kontaktowej. powołując się na nr zamówienia.

Nie ma możliwości anulowania zamówienia, które zostało już zrealizowane i jest w fazie wysyłki do Klienta.

Zgodnie z pkt. 3 tego dokumentu, zamówienia których opłata nie zostanie zaksięgowana w terminie zostanie również anulowane automatycznie.

§ 4

Metody dostawy

Klient ma do wyboru trzy rodzaje odbioru swojego zamówienia:

  1. Odbiór osobisty

  2. Wysyłka paczkomatem

  3. Kurier

Klient wybierając odbiór osobisty zobowiązuje się do jego odebrania w jednym ze sklepów stacjonarnych w określonym w regulaminie terminie. Ta usługa jest darmowa.

Wysyłka paczkomatem może zostać zrealizowana do dowolnego paczkomatu "InPost" na terenie Polski przy czym do zamówienia doliczana jet kwota 12,99 zł. Czas realizacji takiego rozwiązania to od 1 do 2 dni roboczych.

Kurier to usługa płatna dodatkowo 15,99zł, a czas jej realizacji wynosi do 3 dni roboczych.

Właściciel sklepu zastrzega sobie wyłączanie danej metody dostawy bez podawania przyczyny.

§ 4

Reklamacje

Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

Należy zawsze sprawdzać stan przesyłki w obecności kuriera, który ją dostarczył. Jeśli w czasie odbioru okaże się, że opakowanie jest uszkodzone w stopniu takim, że również towar w niej umieszczony może być uszkodzony, nie należy przyjmować przesyłki, a na liście przewozowy należy dopisać adnotację o jej uszkodzeniu.

Niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki należy sprawdzić  jej zawartość i stwierdzić zgodność z pozycjami zamówienia.

Jeśli po przyjęciu przesyłki stwierdzono wadę produktu, uszkodzenie lub niekompletność, należy bezzwłocznie skontaktować się z obsługą klienta lub złożyć reklamację pisemnie lub drogą elektroniczną na podane na stronie kontaktowej adresy Sprzedawcy.

Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.

Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.

Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres ul. Planty 11/67 25-508 Kielce.

§ 4

Zwroty

Klient ma prawo do odstąpienia od umowy, czyli dokonania zwrotu kupionego za pośrednictwem sklepu internetowego towaru, bez względu na przyczynę, w ciągu 14 dni od daty doręczenia przesyłki.

Dotyczy to zakupu realizowanego wysyłkowo, dokonywanego przez Klienta detalicznego (konsumenta), nie dotyczy to natomiast podmiotów gospodarczych (firm).

Klient ma prawo rozpakować zakupiony towar i sprawdzić, czy spełnia jego oczekiwania.

Zwrot zostanie przyjęty pod warunkiem, że towar nie nosi śladów użytkowania wynikłych z przekroczenia prawa kupującego opisanego w poprzednim akapicie i znajduje się w oryginalnym i niezniszczonym opakowaniu.

Zwracany towar należy wysłać do Właściciela sklepu na adres ul. Planty 11/67 25-508 Kielce na własny koszt. Do przesyłki należy dołączyć kserokopię dokumentu sprzedaży dołączonego do zamówienia oraz Oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży towaru. Druk oświadczenia dostępny tutaj.